ГЛАВНАЯ Визы Виза в Грецию Виза в Грецию для россиян в 2016 году: нужна ли, как сделать

Halloween задания на английском для детей. Познавательное занятие «Halloween. Funny pumpkins» (английский для дошкольников). Методическая разработка праздника-игры Хэллоуин

Урок английского языка в 6 классе « Halloween »

1. Организационный этап.

Good morning children. I am Evgeniya Vladimirovna. I will be your teacher today. This is Elena Ivanovna. She is the teacher of German language. She will help us today.

2. Постановка целей и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся.

Look at the screen. Could you tell me what do what do this pictures remind you? What holiday is it?

This is Halloween.

You are right. This is Halloween.

    What do you know about this holiday?

    What should we do to celebrate it?

To learn new words.

To know the story of this holiday.

To find out the traditions of celebrating.

3. Актуализация знаний.

    What countries do usually celebrate Halloween?

    Do you know the main characters of this holiday?

I suggest you to visit the Halloween festival. Unfortunately, it isn’t simple to get there. We should to pass the test. Firstly, we need to learn the words associated with this holiday.

Look at the screen. Do you know this words?

Sweet -

Ghost - [ɡəʊst]

Witch -

Pumpkin - [ˈpʌmpkɪn]

Skeleton - [ˈskɛlɪt(ə)n]

Jack-o`-lantern – [ˈdʒækəˌlæntərn]

4. Первичное усвоение новых знаний.

And now this is our first test. In the beginning of our journey we must overcome a haunted [ˈhɔːntɪd] house. Let`s go inside. Here we can see a scary ghost. And he doesn`t allow us to go further. This is a letter on the table. To go further and get to the festival we need to read it.

Чтение текста «Halloween». Let`s read one by one.

5. Первичная проверка понимания.

Thank you much. Now I want you to answer a few questions.

    When do we celebrate Halloween?

    What do witches use to fly?

    Who are the best friends of witches?

    Where can you find ghosts on Halloween?

    What is the main symbol of the holiday?

6. Физкультминутка.

We coped with this task. The ghost allows us to go further. We get to the pumpkin`s field. Here we can see a skeleton. He is very glad to see us. The skeleton offers you to have a rest and to dance to a happy song.

7. Усвоение новых знаний.

And now this is our second test. We are on the pumpkin`s field. There are a lot of pumpkins around us. What do you think? What should we do with these pumpkins? – Yes, you are right. We should gather them.

Come to the blackboard, please. Pick a pumpkin that you like.

These are the unusual pumpkins. Look at the back side. These sentences will help us to know the tradition of celebrating this holiday.

You should read your sentence, look at the screen and match your sentence and the picture.

8. Первичное закрепление.

We know the story of this holiday. We know the traditions of celebrating. We coped with the tasks. What should we do finally? Yes, you are right. We should celebrate Halloween. We get to the Halloween festival.

You will be divided into teams. You should take a piece of paper. The picture on the paper will prompt you your team. There are three teams: witches, black cats and skeletons. You need to choose a team captain and entitle your team.

Немецкая группа

You will get witches` hats, cats` masks and skeletons` bone.

Each team will receive a poem. Your task is to dramatize [ˈdræmətaɪz] poems. Put them on the stage. Don`t forget about jack-o`-lantern!

Performances on stage.

9. Закрепление. Возвращаемся к целям урока.

What do we know about this holiday?

10. Рефлексия.

You`ve got the pumpkins. Draw happy or sad faces on them. If you enjoyed our lesson, you would draw happy face. If you didn`t like, you would draw sad or angry face. Then you will come to the blackboard and hang your pumpkin on the vine. Express your opinion. Use the phrases on the screen.

    I understood everything.

    I learned a lot.

    I am good. I was active.

    I can work better.

    It was difficult to understand English.

Thanks for the lesson. Goodbye.

Внеклассное мероприятие по английскому языку для начальной школы

"Halloween"

Tonight is the night
When dead leaves fly
Like witches on switches
Across the sky,
When elf and sprite
Flit through the night
On a moony sheen.
Halloween by Harry Behn

Скачать:


Предварительный просмотр:

ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ ПО АНГЛИЙСКОМУ

ЯЗЫКУ ДЛЯ НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ.

Тема: Праздник “Halloween”

Морозова Наталья Владимировна, МБУДО «Дом Творчества «Истоки» г.Волгореченск, педагог дополнительного образования.
Описание: Данный материал будет интересен учителям иностранного языка для проведения внеклассных мероприятий. Материал предполагает предварительную подготовку. Учителям нужно будет рассказать детям о празднике “Halloween”
Назначение : Конспект будет полезен при разработке внеклассных мероприятий по английскому языку по теме“Halloween”.
Класс: 2-4 класс
Цели:
Развитие интереса к изучению английского языка и культуры стран изучаемого языка.
Воспитание уважительного отношения к традициям и обычаям страны изучаемого языка.
Воспитание уважительного отношения друг к другу.
Задачи:
Активизация употребления лексических единиц в речи.
Совершенствование произносительных навыков.
Систематизация изученного материала.
Оборудование: ватман с рисунком дворца и приведений, рисунки скелетов, воздушные шары, перманентные маркеры, пять коробок (с газетой, мокрой тряпкой, манкой, пакетом, разведенной мукой с водой), проектор, экран, ноутбук.

ХОД МЕРОПРИЯТИЯ

1.Организационный момент:
Учитель: Tonight is the night (Сегодня ночь)
When dead leaves fly (Когда мертвые листья летают)
Like witches on switches (Как ведьмы на метлах)
Across the sky, (По небу,)
When elf and sprite (Когда эльфы и феи)
Flit through the night (Летают ночью)
On a moony sheen. (В лунном сиянии.)
(Halloween by Harry Behn).

Сегодня праздник и я приготовила вам ….. Ой, а где же коробка?
Гаснет свет. Вбегают на сцену две девочки (одетые, как колдуньи). В руках у них коробка.
1 колдунья: Что-то шумно на нашей полянке?
2 колдунья: Посмотри! Мы не одни!
1 колдунья: Вижу, много детей собралось здесь.
Учитель: Дети, давайте спросим, не наша ли это коробка с подарками?
2 колдунья: А мы вам просто так ее не отдадим!

2. Проведение конкурсов:
1 колдунья: Пройдите наши испытания и забирайте коробку! (надо разбиться на команды)
2 колдунья: Я проверю, что вы знаете о Хэллоуине?
1. Когда этот праздник отмечают? (in October, 31)
2. Откуда он появился? (Long ago, people believed that on
a certain night dead spirits came)
3. Какие его основный цвета? (black and yellow)
4. Назовите названия нечисти? (Skeleton, monster, witch, ghost, vampire)
5. Что дети кричат, когда пугают соседей? (Trick or treat)
6. Чем детей угощают? (sweets, chocolate)

1 колдунья: Здесь названия разной нечистой силы на английском языке: нужно расположить слова в алфавитном порядке:
(Skeleton, monster, witch, ghost, vampire)

2 колдунья: А здесь найдите в каждой строчке лишнее слово.

1. Bat, cat, spider, bee, owl.

2. Broom, balloon, pointed hat, magic book, pot.

3. Turkey, apple, pumpkin, candy, sweets.

4. Black, orange, red, white, winter.

1 колдунья: Кто самый смелый?
Здесь пять коробок, нужно засунуть туда руку и не испугаться (в коробках газета, мокрая тряпка, манка, пакет, разведенная мука водой)

2 колдунья: Сможете нарисовать самого забавного монстрика?

Детям раздаются воздушные шарики оранжевого цвета и черные перманентные (другие могут «смазаться») маркеры. На шарике нужно нарисовать хэллоуинского монстрика. Побеждает самая забавная гримаса.


1 колдунья: Хорошо, вы ловкие, смелые. А кто назовет волшебные слова Хэллоуина?
Дети называют: Trick or treat, trick or treat.
2 колдунья: Правильно! А теперь споем песню:

Песня: Knock, knock. Trick or treat?

Учитель: Колдуньи просят угощение. Нужно дать. Давайте вспомним, какие сладости вы любите?
Apple, banana, sweet, cake, ice-cream, juice
1 колдунья: Все. Достаточно. Мы отдаем коробку!!!
Дети: Ура! !!
Учитель: Давайте станцуем все вместе!!!


Заключительный танец: The Hokey P okey


Хэллоуинская фотосессия. Участники делятся на пары. Парам предлагается придумать страшную позу для фотосессии. Можно использовать имеющийся поблизости инвентарь и грим. Придумав, пары по очереди участвуют в фотосессии, демонстрируя свою идею. Каждую пару нужно сфотографировать.

3. Заключение:
Учитель: Our holiday is over. (Наш праздник закончился. Вам понравилось? Что мы делали?)
Дети: We play, dance, sing, take photos. (Мы играли, танцевали, пели, фотографировались).
Учитель: Now we say “good bye” to our witches. (Скажем до свиданья нашим колдуньям!)
Дети: “Good bye!” (До свиданья!)


(Тук- тук. “Угощение или жизнь?”)
Who are you? (Кто ты?)
I’m a ghost. I’m a little ghost. (Я – привидение. Маленькое привидение.)
Knock, knock. Trick or treat?
Who are you?
I’m a ghost. I’m a little ghost.
Knock, knock. Trick or treat?
Who are you?

Knock, knock. Trick or treat?
Who are you?
I’m a cowboy. I’m a little cowboy.
Knock, knock. Trick or treat?
Who are you?


Who are you?
I’m a witch. I’m a little witch.
Knock, knock. Trick or treat?
Who are you?

Knock knock. Trick or treat?
Who are you?
I’m a monster. I’m a little monster.

Knock, knock. Trick or treat?
Who are you?

Knock knock. Trick or treat?
Who are you?
I’m a ballerina. I’m a little ballerina.
Knock, knock. Trick or treat?
Who are you?

Knock knock. Trick or treat?
Who are you?
I’m a pirate. I’m a little pirate.
Knock , knock. Trick or treat?

Knock , knock. Trick or treat?
Happy Halloween. Happy Halloween.

The Hokey Pokey
You put your right hand in,
You put your right hand out,
You put your right hand in,
And you shake it all about
You do the Hokey Pokey

That"s what it"s all about.
You put your left hand in,
You put your left hand out,
You put your left hand in,
And you shake it all about
You do the Hokey Pokey
And you turn yourself around
That"s what it"s all about.
You put your right foot in,
You put your right foot out,
You put your right foot in,
And you shake it all about
You do the Hokey Pokey
And you turn yourself around
That"s what it"s all about.
You put your left foot in,
You put your left foot out,
You put your left foot in,
And you shake it all about
You do the Hokey Pokey
And you turn yourself around
That"s what it"s all about.
You put your head in,
You put your head out,
You put your head in,
And you shake it all about
You do the Hokey Pokey
And you turn yourself around
That"s what it"s all about.
You put your whole self in,
You put your whole self out,
You put your whole self in,
And you shake it all about
You do the Hokey Pokey
And you turn yourself around
That"s what it"s all about.



поможет получить представление о необычном, веселом и немного пугающем, но все же привлекающим детей и взрослых празднике.

Поскольку последнее время праздник обретает все большую популярность в нашей стране, школьникам и их родителям будет полезно прочитать топик на английском Хэллоуин , чтобы отпраздновать его в соответствии со всеми традициями.

Английский топик Хэллоуин расскажет об основных атрибутах этого празднования, и ознакомившись с ним, вы сможете свободно обсуждать с друзьями,
как вы собираетесь праздновать или уже отпраздновали это событие.

​​-----текст​-----

Halloween

One of the popular national festivals of English-speaking countries is Halloween, which takes place on October 31 on Allhallows’s Eve.

The main symbol of the festival is a pumpkin with a candle inside it and a scary face cut out. It is considered that such pumpkin doesn`t let demons inside the house. There is an informal hymn of this festival: Bobby Pickett`s song called “Monster Mash”.

People come to parties wearing their Halloween costumes; usually they are monsters and terrible creatures from books or films. Children go treat-or-tricking from house to house, that means they try to get sweeties. If they don`t, they play unpleasant tricks on people who gave them no candy.

Fortune telling is also widely spread on Halloween. At night children and teenagers tell each other horror stories and different legends. The most popular legend is about Bloody Mary, who is said to appear in a mirror after her name is called three times.

Another important tradition is organization of attractions, which scare their visitors. One can see a lot of horror films and cartoons on this holiday.

The holiday attracts us because we can show everyone our wildest ideas and live in the world of fantasy for a little while.

Nowadays Halloween is becoming more and popular in Russia.

​​-----перевод​-----

Хеллоуин

Один из самых популярных национальных празднований в англоговорящих странах -Хэллоуин, который проходит 31 октября накануне Дня всех Святых.

Основным символом фестиваля является тыква со свечой внутри и вырезанной на ней страшной рожицей. Cчитается, что такая тыква не пускает в дом демонов. Существует неофициальный гимн праздника: песня Бобби Пикетта под названием "Пляска монстров".

Люди идут на вечеринки в костюмах для Хеллоуина, обычно они одеваются монстрами или ужасными созданиями из книг или фильмов. Дети ходят от дома к дому, крича «сладость или гадость», это значит, что они выпрашивают сладости. Если они их не получают, они делают гадости тем, кто не дал им конфет.

Так же в Хэллоуин широко распространены гадания. Ночью студенты и тинэйджеры рассказывают друг другу страшилки и различные легенды. Самая популярная легенда о Кровавой Мэри, которая как считается, должна появиться в зеркале после того, как ее имя произнесут три раза.

Другой важной традицией является организация аттракционов, которые пугают посетителей. В этот день по телевизору идет много мультфильмов и фильмов ужасов

В последнее время Хэллоуин набирает все большую популярность в России.

Коллеги! Как обещала, делюсь с вами своим сценарием урока про Halloween для дошкольников. Пользуюсь этим планом не один год, поэтому не стала переписывать и оставила как было на английском.

Vocabulary to learn : ghost, pumpkin, witch, mummy, bat, black cat.

Start by dividing the kids into two (or more) teams. The competitive atmosphere makes the whole event funnier.

Make some kind of introduction. Ask the students what they know about this holiday (in their L1).

Tell them about the main symbol of the Holiday – pumpkin. Put the flashcard on the board (you can download flashcards ) and make the kids say the word with you. Invite them to dance to the fun action song This is my favorite pumpkin .

Ask the teams to colour the picture of a pumpkin to make a Jack-o-Lantern. (I usually give each team a point for this task.)

Tip: It’s great to prepare a real Jack-o-Lantern beforehand and light it together with the students. You may turn the lights in the classroom off while doing it, but even in the daylight it will impress your little learners for sure.

Tell the children that on Halloween kids usually dress up as fantasy creatures like witches, ghosts and mummies. Put the corresponding flashcards on the board.

You have four flashcards on the board now: pumpkin, ghost, witch and mummy. To help the kids remember them play the disappearing cards game. The kids say the words with you several times. You may ask them to speak in different voices, e.g. whisper like a ghost, say the words angrily like a witch, happily like a pumpkin, etc. Then you continue to repeat the words in chorus but each time you take one card off the board. The kids still have to say all the four words – the missing one too. Proceed to do this until there are no cards left on the board.

Dance to the action song What are you for Halloween?

Picture puzzle game. Give each team a Halloween picture cut into pieces. To make it a bit more challenging (and fun!) you may cut two different pictures and mix the pieces. The team to put the picture(s) back together first are the winners. Then you may ask the students to tell you what is in the picture. (I find it more encouraging to give the winning team two points and the other team one point, instead of giving a point only to the team that was the first.)

Introduce two more vocabulary items — bat and black cat. Put the flashcards on the board and make the kids say them with you.

Play a game with all the six words. Ask the kids to close their eyes, put the flashcards around the classroom. The children open their eyes and you ask them to point to the pictures. E.g. “Where is bat? Point to bat! Ok, now point to cat. Great! Point to pumpkin.” etc.

Tell about the Trick-or-Treating tradition and watch one more great song with Matt — Let’s go Trick-or Treating

Actually, there are more Halloween words in this song (owl, monster and spider) but I decided that six words are quite enough for my young learners to remember in one lesson.

Play Slap! The flashcards are on the board. You invite a member of each team to come to the board. You say the word and the first child to slap it gets the point for his/her team. You then take the card off the board and go on to play with two different members of each team.

Watch and dance to the action song Halloween number song to review the numbers.

Play Picture Hunt . Before the lesson stick small pictures with bats, black cats, pumpkins under the desks, teacher’s desk, window-sill etc. (I use small pieces of sticky tape.) The teams run around the class and look for the hidden pictures. Then you ask each team how many items of each picture they have got.

Watch and dance to the Halloween action song .

Play Maze race. Give each team a number of easy mazes. (you can download them at activityvillage.com) You set the time/switch on the music and the children have to do as many mazes as they can.

Watch and dance to the action song, then answer the questions in the end of the video — What do you see ?

Play Put a Hat on the Witch . It’s Halloween variation of Donkey’s Tail game. Prepare a picture of a witch and several hats with pieces of double sided tape. A child from each team comes out and, blindfolded, tries to stick the hat in the correct place. The winner is the child who sticks the hat closest to the correct spot.

At the end of the lesson each student usually gets a handful of sweets or some small present.